ترخیص کالا

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

ترخیص کالا از گمرک شهید رجائی بندر عباس

بندر عباس با توجه به موقعیت منطقه ای که دارد بالاترین ترانزیت کالا از طریق این گمرک و گمرک شهید باهنر انجام می پذیرد.گمرک شهید رجائی و گمرک شهید باهنر یکی از مهم ترین بنادر و مبادی ورودی به کشور بوده و بدلیل نزدیکی ومقرون به صرفه بودن هزینه حمل و نزدیکی به سایر بنادر جهان جهت ترخیص کالا مقرون به صرفه میباشد.

بندرعباس یکی از شهرهای بندری ایران است. از گذشته تا به حال صادرات و واردات از راه دریا یکی از راه‌های مهم تجاری در جهان بوده و این شهر نیز از بندرهای مهم تجاری ایران است؛ ترخیص کالا از بندرعباس توسط دو گمرک شهر انجام می‌شود.  سالیانه کشتی‌های تجاری و بازرگانی بسیاری از کشورهای مختلف جهان به این شهر آمده و جهت ترخیص کالا از بندرعباس کالای خود را در گمرک‌های این شهر ترخیص می‌کنند. بندرعباس دارای دو گمرک مهم است. دو گمرک شهید رجایی و گمرک شهید باهنر. همه بازرگانانی که این بندر را برای ترخیص کالای خود انتخاب می‌کنند باید به یکی از این دو گمرک مراجعه کنند. در مبحث ترخیص کالا اگر مشاوران خوبی برای این کار نداشته باشید کاری طاقت‌فرسا و زمان‌بر است. شرکت ما این افتخار را دارد که پیوسته در این سال‌ها در کنار بازرگانان و واحدهای تجاری بوده و بهترین مشاوره‌ها را برای ترخیص کالا در کوتاه‌ترین زمان را به مشتریان خویش ارائه کرده است. در ادامه قصد داریم به نکاتی برای ترخیص کالا از بندرعباس اشاره کنیم.

ترخیص کالا چیست؟

به‌طور ساده می‌شود این‌گونه توضیح داد که وقتی بازرگانی قصد دارد کالایی را از کشوری دیگر به داخل کشور وارد کند ابتدا باید کالای خود را به گمرک تحویل دهد و سپس یک سری مراحل را در گمرک‌ پشت سر بگذارد تا اجازه ورود کالا به کشور را پیدا کند. به طی کردن این مراحل ترخیص کالا گفته می‌شود. برای ترخیص کالا از بندرعباس نیز مانند دیگر گمرک‌های کشور باید مراحلی را طی کنید. مراحلی مثل پرداخت مالیات، پرداخت سود بازرگانی، پرداخت حقوق گمرکی، گرفتن مجوز وزارت ارشاد، اداره استاندارد و اداره مبارزه با مواد مخدر و … که البته بسته به کالای واردشده نحوه گرفتن این مجوزها و نوع این مجوزها می‌تواند متفاوت باشد.

مراحل ترخیص کالا از بندرعباس

همان‌طور که گفته شد برای اینکه یک کالا را به کشور وارد کنید باید در ابتدا آن را به یکی از گمرک‌های کشور تحویل دهید؛ و پس از طی کردن مراحل آزادسازی کالا آن را به کشور وارد کنید. در ادامه مراحلی که برای ترخیص کالا از بندرعباس باید طی کنید را به‌صورت فهرست‌وار بیان کرده‌ایم. برای طی کردن این مراحل بازرگانان می‌توانند خود به‌صورت مستقل عمل کنند؛ و یا اینکه از شرکت‌های مشاوره دهنده و ترخیص‌کارها کمک بگیرند. مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس عبارتند از:

تنظیم اظهارنامه اطلاعاتی کالا
تحویل اسناد مربوطه به گمرک، از قبیل گواهینامه بهداشتی و بارنامه کالا
انطباق دادن اسناد دریافت شده
انطباق دادن جزئیات اطلاعات ارائه شده با محصول
صادر کردن پروانه ترخیص
ترخیص کالا و کنترل پایانی

یکی دیگر از مزیت های گمرک بندر عباس ، نزدیک بودن به جزیره زیبای قشم بوده که در فاصله 25 کیلومتری قرار گرفته است. گمرک بندر عباس بیش از 60درصد از تجارت بین الملل را در خصوص صادرات و واردات دارا بوده. گمرک بندر عباس در فاصله 24 کیلومتری شهر بندرعباس قرار گرفته است. گمرک شهید رجائی بندر عباس از موقعیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. گمرک بندرعباس با بیش از 85 گمرک بین المللی در حال ارتباط می باشد. از اهمیت گمرک شهید رجائی ،دارا بودن جرثقیل های دروازه ای جهت سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری با توجه به شدت پهلو گرفتن کشتی رانی های بزرگ دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است. گمرک شهید رجائی با داشتن محوطه های مسقف و بسته، این امکان را به تجار و بازرگانان می دهد که کالاهای کانتینری و انباری را در شرایط ایده آل تحویل نمایند.

در رتبه بندی که در کشور انجام پذیرفته گمرک شهید رجایی رتبه اول را در خصوص ارزش وارداتی داشته و در رتبه های بعدی به ترتیب گمرک بند امام خمینی و گمرک زمینی تهران و گمرک فرودگاه امام خمینی را دارا می باشد.

شرکت صادق با بیش از 10 سال تجربه کاری و دارا بودن همکاران مجرب  و تجربیات بدست آمده در این سالیان در گمرکات کشور بخصوص گمرک شهید رجائی بندرعباس میتواند اطلاعات تخصصی خود را در اختیارشما عزیزان قراردهد

شرکت صادق آماده ارائه مشاوره در خصوص ارزش کالا و تعرفه کالا  جهت ترخیص کالا که از اهمیت خاصی برخوردار بوده را دارد و با کسب تجربه از گمرکات کشور بخصوص گمرک شهید رجائی بندعباس این توانایی را دارد در کنار شرکت های تولیدی ،بازرگانی ،پتروشیمی،نفت و گاز ،لوازم خانگی،چاپ و بسته بندی ،فویل آلومینیوم،فیلم پلی استر ،پلی اورتان زرین و دیگر کالا ها راهنمایی مهم را در خصوص ترخیص کالا ارائه دهید تا بتوانید جهت هرگونه تصمیم گیری و استخراج قیمت تمام شده اقدام نمایند.

مشاوره با بازرگانی صادق منجر خواهد شد در حاشیه امن اقدام به ورود کالا از  گمرک بندر عباس،گمرک تهران ،گمرک بازرگان نمایید.

شرکت ترخیص کالا صادق آماده ارائه هرگونه مشاوره به تجار محترم بوده که تخصص و تجربه شرکت صادق در زمینه ترخیص کالا منجر به این گردیده که تجار و بازرگانان هزینه  کمتری پرداخت نمایند.

از رموز موفقیت شرکت ترخیص کالا صادق ، تسلط به کلیه رویه های گمرکی بوده که این مهم، باعث بالا بردن رضایت مشتریان جهت رسیدن به اهدافشان خواهد بود.

به اطلاع می رساند که شعار بازرگانی صادق بر اساس اعتماد سازی سرعت و دقت می باشد که مارا برآن داشت تا از پرسنل حرفه ای جهت ترخیص کالا استفاده نمائیم .از آنجاییکه حداکثر سازی سود شرکت های تولیدی و تجار و بازرگان سرلوحه این شرکت بوده باعث میگردد که اطلاعات به روز را در اختیار تجار قرار دهیم.

خدماتی که از گمرک  بندر عباس قابل ارائه می باشد:

  1. ترانزیت کالا

  2. ارائه انواع مجوز استاندارد و غیره جهت سرعت بخشیدن به انجام امور گمرکی

  3. بارگیری و خروج سریع کالا

  4. تخلیه و بارگیری با توجه جرثقیل های دروازه ای

  5. نصب ایکس ری جهت ایمنی ورود کالا

  1. انبارهای مسقف و محوطه های باز کانتینری

  2. حمل و نقل کالا به نقاط مختلف کشور

  3. بهره گیری از تجهیزات به روز پیشرفته دنیا

  4. ورود انواع کالاها جهت ترخیص کالا

 گمرک‌های بندرعباس

شهر بندرعباس به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص خود، نزدیکی به کشورهای همسایه خلیج‌فارس، نزدیکی به مناطق آزاد تجاری قشم و کیش و دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق دریای عمان در گذشته‌های دور یکی از بنادر تجاری مهم ایران بوده است. امروز نیز این بندر با داشتن دو گمرک مهم سهم ویژه‌ای در صادرات و واردات غیرنفتی کشور دارد. و بازرگانان بسیاری برای سهولت کار خود ترخیص کالا از بندرعباس را نسبت به دیگر گمرک‌های کشور ترجیح می‌دهند. در ادامه به معرفی این دو گمرک پرداخته‌ایم.

گمرک شهید رجایی

گمرک شهید رجایی مهم‌ترین گمرک ایران است. سهم این گمرک از ترخیص کالا از بندرعباس  در حدود 50 درصد است. فاصله گمرک شهید رجایی تا شهر بندرعباس در حدود بیست و سه کیلومتر بوده و به خاطر حجم بالای صادرات و واردات دارای جایگاهی ویژه در زمینه تجارت جهانی نیز هست؛ تا قبل از سال 1385 این گمرک با هشتاد گمرک بین‌المللی کار می‌کرد. این گمرک دارای جرثقیل‌های بسیار بزرگی است که امکان تخلیه و یا بارگیری هر نوع کشتی تجاری را به وجود آورده است. این گمرک سابقه بارگیری 30 کشتی بین‌المللی بزرگ را با خود به همراه دارد؛ و از این حیث در بین گمرک‌های کشور نقشی ویژه دارد. به همین دلیل اگر به دنبال ترخیص کالا از بندرعباس هستید می‌توانید به این گمرک مراجعه کنید. گمرک شهید رجایی از لحاظ وزن کالاهای دریافتی هم پس از گمرک امام خمینی در مقام دوم قرار دارد.

گمرک شهید باهنر

بندر شهید باهنر از بندرهای قدیمی شهر است. پیش از انقلاب این بندر را به اسم بندر سورو می‌شناختند؛ که پس از انقلاب اسم آن به بندر شهید باهنر تغییر نام پیدا کرد. ساخت این بندر در سال 1334 توسط حکومت وقت تصویب شد و در سال 1346 کار احداث آن آغاز گردید. در گذشته نیز از این بندر برای ترخیص کالا از بندرعباس استفاده می‌شد. بندر شهید باهنر به این خاطر که در پناه جزیره قشم قرار گرفته از تأثیر امواج بلند دریایی دور است. همچنین موقعیت ممتاز آن و نزدیکی به مناطق آزاد تجاری کیش و قشم و دسترسی به آب‌های بین‌المللی باعث شده تا این بندر در بین تاجران و واردکنندگان از اهمیتی خاصی برخوردار باشد، و بازررگانان زیادی این گمرک را برای ترخیص کالا از بندرعباس انتخاب کنند. گمرک شهید باهنر در بخش صادرات کالاهای غیرنفتی بسیار فعال بوده و از این نظر سومین گمرک صادراتی کشور به‌حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.