ترخیص کالا (واردات)

• شرکت ترخیص کالا •

اگر صاحب کالا اطلاعات کافی در مورد مقررات واردات و صادرات نداشته باشد ممکن است با اخذ تصمیمات اشتباه منجر به دوچندان شدن زمان لازم جهت ترخیص کالا از گمرک شود. وقتی که پروسه ترخیص کالا خیلی کند پیش برود و در واقع فرآینده سخت و وقت گیر ترخیص کالا از گمرک، سختتر و وقتگیرتر شود؛ محموله موردنظر مدت زمان بیشتری در انبار گمرک توقیف می گردد؛

در نتیجه صاحب کالا باید هزینه بیشتری بابت انبار کالا در گمرک بپردازد که این امر به معنای افزایش قیمت تمام شده کالا برای واردکننده آن می باشد

وقتی که قیمت تمام شده کالای وارداتی افزایش پیدا کند؛ صاحب کالا برای به حداقل رساندن میزان خسارت، کالا را با سود بیشتری روانه بازار می کند و خریدار نیز به ناچار باید مبلغ بیشتری بابت خرید کالای مذکور پرداخت نماید. افزایش قیمت فروش کالا باعث می شود که کالای مذکور نتواند با سایر محصولات مشابه موجود در بازار رقابت کند. از طرف دیگر وقتی پروسه ترخیص کالا خیلی طولانی می شود؛ واردکننده هم خیلی دیر کالا را به مشتری تحویل می دهد و بخاطر این بدقولی ممکن است که به تدریج مشتری های خود را از دست بدهد.

بنابراین کاملاً طبیعی است که صاحب کالا ترجیح دهد که وظیفه ترخیص کالا را به یک ترخیص کار بسپارد؛ در حقیقت وجهی که بابت دستمزد به ترخیص کار پرداخت می کند خیلی کمتر از خساراتی خواهد بود که در اثر طولانی شدن روند ترخیص کالا متحمل خواهد شد.

پس تا اینجای کار متوجه شدید که منظور از ترخیص کار چه کسی است و کمک گرفتن از یک ترخیص کار چه مزایایی دارد. حالا ممکن است بپرسید که اگر بخواهیم از مزایای سپردن کار به ترخیص کار سود ببریم؛ ترخیص کار کاربلد و قابل اعتماد چه مشخصاتی باید داشته باشد؟ برای گرفتن پاسخ این سوال خود کمی صبور باشید و ادامه مطلب را بخوانید.

در حقیقت یک ترخیص کار توانمند باید با اصطلاحات گمرکی، روش های ترخیص کالا از گمرک، مدارک لازم برای ترخیص محموله های مختلف، سامانه EPL ترخیص کالا از گمرکات کشور، نحوه نگهداری کالا در انبار گمرک قبل از ترخیص کالا، چگونگی انجام تشریفات متعدد ترخیص کالا ، نحوه حل و فصل کردن دعاوی گمرکی، انتخاب تعرفه مناسب برای تعیین ارزش کالا و… آشنایی کامل داشته باشد و به طور خلاصه بر آیین نامه امور اجرایی گمرکی اشراف داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.